Vad är tyndal effekt?

1 min läsning

Detta är en biverkan eller komplikation som är ofarlig som kan uppkomma i samband med en tear trough behandling. Det som uppkommer är en blåaktig färg eller ljusare effekter på huden. Orsaken till detta är att placeringen av din filler är för ytlig eller att du fått en för stor mängd där ett överskott ligger ytligt placerat. Den överliggande huden är tunn, och man kan se hur den ytligt placerade fillersen blir missfärgad. Ofta uppkommer detta symtom inte direkt. Många gånger ser din behandling efter tear trough tillfredsställande ut direkt efteråt. Det är först efter dagar till veckor som denna biverkan vid tear trough ger sig till känna. Många menar att man kan massera bort den men det brukar sällan hjälpa. Behandlingen vid tyndal effekt är brottning med läkemedlet hyalase/ hyaluronidas.

Skriv ett svar

Your email address will not be published.

Senaste av Blog