Tips för bättre sömn

1 min läsning

Tips för bättre sömn

minusBra sömnvanor (ibland kallad ”sömnhygien”) kan hjälpa dig att få en god natts sömn.

Några vanor som kan förbättra din sömn hälsa:

  • Var konsekvent. Gå till sängs vid samma tid varje natt och gå upp vid samma tid varje morgon, inklusive på helgerna
  • Se till att ditt sovrum är tyst, mörkt, avkopplande och vid en behaglig temperatur
  • Ta bort elektroniska enheter, såsom TV-apparater, datorer och smarta telefoner, från sovrummet
  • Undvik stora måltider, koffein och alkohol före sänggåendet
  • Få lite motion. Att vara fysiskt aktiv under dagen kan hjälpa dig att somna lättare på natten.

För mer

http://www.sleepeducation.org/essentials-in-sleep/healthy-sleep-habitsExtern

Senaste av Blog

Har du diabetes, övervikt eller fetma?

Dialiv är appen för alla med diabetes. Få tillgång till alla verktyg du behöver. Chatta med läkare när du vill. Ta kontroll och få stöd när du behöver det.

Dialiv är appen för alla med diabetes, övervikt eller fetma. Få tillgång till alla verktyg du behöver. Chatta med läkare när du vill. Ta kontrollen.

Nu med Blodsockerkit!