Äta ute

1 min läsning

Att äta ut

minus

Tre av fem amerikaner säger att de äter middag ute minst en gång i veckan.

Tre av fem amerikaner säger att de äter middag ute minst en gång i veckan, och som ni säkert har märkt har restaurangportionerna blivit mycket större. Om du inte har en plan på plats, kan det vara ett recept för regelbunden övermålning.

Även om du inte direkt kan kontrollera hur maten är beredd eller kalorierna i varje maträtt, kan du planera framåt, ställa frågor och beställa mat som både smakar gott och är bra för dig. Med praktiken blir det lättare att skilja de hälsosammare valen från de inte så friska och att hålla portionerna under kontroll. Några tips:

Planera Ahead

  • Bestäm vad du ska beställa innan du går så att du inte känner dig stressad eller frestad av mindre hälsosamma val.
  • Om din måltid kommer att vara senare än normalt, ha ett mellanmål som innehåller fiber och protein – en liten handfull nötter är ett bra val – innan du går ut för att undvika att bli för hungrig. Skär sedan tillbaka med det beloppet när du äter din måltid.

Starta Smart

  • Drick ett stort glas vatten så fort du sätter dig ner. Det har visat sig hjälpa dig att äta mindre.
  • Hoppa över chips och salsa eller bröd som kommer till ditt bord innan du beställer. Bättre än, be din server att ta bort dem.

Beställ Wisely

  • Välj bakad, ångad, grillad eller stekad istället för stekt, panerad, krispig eller krämig för att minska fett och kalorier.
  • Fråga efter grönsaker istället för pommes frites eller andra högkalori sidrätter.
  • Undvik saker som verkar friska men inte är, såsom sallader laddade med dressing, ost, croutoner och bacon.
  • Undvik tillsatt socker — beställ inte rätter som har BBQ, glaserade, klibbiga, honung eller teriyaki i deras namn.
  • Beställ såser, salladsdressing och sprider sig på sidan och använd sparsamt. Prova att doppa din gaffel i förbandet innan du tar varje bit för att njuta av smaken för färre kalorier.

Dela och njuta

  • Dela din huvudrätt eller äta hälften och linda upp resten för senare.
  • Njut av enstaka sötsaker (minus skulden) genom att skära tillbaka på kolhydrater under din måltid, och få en efterrätt att dela med bordet. Du kommer inte att missa ut—de första biterna är oftast den godaste. Mer information
  • Tips för att äta ut
  • Buffet Tabell Tips

Skriv ett svar

Your email address will not be published.

Senaste av Blog

Äta ute

1 min läsning

Att äta ut

minusrelaterade sidor

Tre av fem amerikaner säger att de äter middag ute minst en gång i veckan.

Tre av fem amerikaner säger att de äter middag ute minst en gång i veckan, och som ni säkert har märkt har restaurangportionerna blivit mycket större. Om du inte har en plan på plats, kan det vara ett recept för regelbunden övermålning.

Även om du inte direkt kan kontrollera hur maten är beredd eller kalorierna i varje maträtt, kan du planera framåt, ställa frågor och beställa mat som både smakar gott och är bra för dig. Med praktiken blir det lättare att skilja de hälsosammare valen från de inte så friska och att hålla portionerna under kontroll. Några tips:

Planera Ahead

  • Bestäm vad du ska beställa innan du går så att du inte känner dig stressad eller frestad av mindre hälsosamma val.
  • Om din måltid kommer att vara senare än normalt, ha ett mellanmål som innehåller fiber och protein – en liten handfull nötter är ett bra val – innan du går ut för att undvika att bli för hungrig. Skär sedan tillbaka med det beloppet när du äter din måltid.

Starta Smart

  • Drick ett stort glas vatten så fort du sätter dig ner. Det har visat sig hjälpa dig att äta mindre.
  • Hoppa över chips och salsa eller bröd som kommer till ditt bord innan du beställer. Bättre än, be din server att ta bort dem.

Beställ Wisely

  • Välj bakad, ångad, grillad eller stekad istället för stekt, panerad, krispig eller krämig för att minska fett och kalorier.
  • Fråga efter grönsaker istället för pommes frites eller andra högkalori sidrätter.
  • Undvik saker som verkar friska men inte är, såsom sallader laddade med dressing, ost, croutoner och bacon.
  • Undvik tillsatt socker — beställ inte rätter som har BBQ, glaserade, klibbiga, honung eller teriyaki i deras namn.
  • Beställ såser, salladsdressing och sprider sig på sidan och använd sparsamt. Prova att doppa din gaffel i förbandet innan du tar varje bit för att njuta av smaken för färre kalorier.

Dela och njuta

  • Dela din huvudrätt eller äta hälften och linda upp resten för senare.
  • Njut av enstaka sötsaker (minus skulden) genom att skära tillbaka på kolhydrater under din måltid, och få en efterrätt att dela med bordet. Du kommer inte att missa ut—de första biterna är oftast den godaste. Mer information
  • Tips för att äta utpdf ikonextern ikon
  • Buffet Tabell Tips

Skriv ett svar

Your email address will not be published.

Senaste av Blog